Søgemaskineoptimering og usability

5078624_xxl

Med den seneste tids udvikling hos især Google, hvor fokus er blevet drejet imod optimering af teknisk kvalitet, rich snippets, hastighed og mobil tilgængelighed, er grænsen mellem SEO (Search Engine Optimization, på dansk: Søgemaskineoptimering) og optimering af brugeroplevelsen blevet vasket endnu mere ud. Fordelen er at det ikke længere er … [Read more...]

Er søgemaskineoptimering markedsføring?

discountscreenshot

Jeg ser søgemaskineoptimering (SEO) som en langsigtet markedsføringsindsats, som, hvis gjort rigtigt, kan blive målt i forhold til investering og ROI - som alle andre marketingindsatser din virksomhed måtte have (For du måler vel dine andre indsatser, ikk'?) Søgemaskineoptimering må aldrig blive noget der handler om ego i forhold til placeringer … [Read more...]

HTML5, W3C og Søgemaskineoptimering (SEO)

slider10

Hvilken betyding har det om et website kan blive valideret af W3C (Det officielle HTML konsortium) og deres validator? Visuelt har det sjældent betydning, og det er stort set ikke noget, der kan mærkes på hastigheden når en side hentes Til gengæld er det rimelig omstændigt at nå frem til, at der ingen fejl er. Så hvorfor skal vi overhovedet bruge … [Read more...]

Så vigtig er website hastighed for søgemaskineoptimering

9483664_xxl

Almindelig sund fornuft vil diktere, at hastighed og brugervenlighed på et website har direkte betydning for din konversionsrate og i sidste ende din ROI. Men i dag, og mere end nogensinde før, vil optimering af hastighed og teknisk kvalitet have indflydelse på din søgemaskineoptimering (SEO), i form af bedre placeringer, hyppigere indeksering … [Read more...]